Jasminka.cz - internetové knihkupectví Položek v košíku položek v košíku 0 0
Vyhledávání:

Hlavní stránka > Odborná literatura > Horská železnice Liberec - Jelenia Góra na starých pohlednicích


 

 


Černý Karel, Kárník Josef, Navrátil Martin,: Horská železnice Liberec - Jelenia Góra na starých pohlednicích


Černý Karel, Kárník Josef, Navrátil Martin,: Horská železnice Liberec - Jelenia Góra na starých pohlednicích Doporučená cena: 389,- Kč
Naše cena: 350,- Kč
(sleva 10 % - ušetříte 39 Kč)

Autor: Černý Karel, Kárník Josef, Navrátil Martin,
Druh vazby: Knihy - vázané
Počet stran: 176
Rozměr: 230 x 233 mm
Vydáno: 2017-09-11
Stav: Výprodej - poslední kusy
Datum odeslání: viz. obchodní podmínky

ISBN: 978-80-906621-4-8
EAN: 9788090662148
Nakladatelství: Průžová Jitka - Nakladatelství Tváře
Sdílejte na Facebooku


Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš. Autoři chtějí prostřednictvím této (již deváté) publikace připomenout nejen nostalgii rakousko-uherské (v tomto případě i pruské) a naší prvorepublikové železnice, ale také vzpomenout na mistrovství projektantů, techniků a dělníků, kteří před více než stoletím vybudovali a uvedli do provozu jizerskou železnici z Liberce přes Tanvald do Kořenova a její krkonošské pokračování přes Harrachov do dolnoslezské Jeleni Góry (dříve Hirschberg). Úsek trati mezi Tanvaldem a Kořenovem je nejstrmější a jedinou normálně rozchodnou ozubnicovou železnicí v České republice. Pomocí ozubnice Abtova systému vlak vyšplhá na necelých sedmi kilometrech mezi Tanvaldem (466 m n.m.) a Kořenovem (701 m n.m.) o 235 metrů výše! Ozubnicovými pásy v kolejišti jsou vystrojeny tři nejstrmější úseky o celkové délce 4,4 km a pomocí nich ozubnicové vlaky překonávají největší sklon o hodnotě až 58 promile tak, že ozubená kola lokomotiv zapadávají do zubů pásové ozubnice. Výstavba této horské trati v létě roku 1902 si vyžádala proražení čtyř tunelů, mnoha skalních zářezů a výstavbu několika mostů. Z Kořenova pokračuje trať přes 25 m vysoký Jizerský viadukt esovitým tunelem do Harrachova a přes Novosvětský průsmyk (886 m n. m.) do polské Szklarske Poręby a Jeleni Góry. Dráha, která nyní slouží převážně pro osobní dopravu, nabízí mnoho výhledů na Jizerské hory a Krkonoše, včetně nejvyšší české hory Sněžky (1602 m n. m.).

 

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnotit
Hodnocení knihy

Počet hvězdiček

Jméno:
Hodnocení:
Zrušit


Nabízené knihy od stejného autora(autorky):
Černý Karel, Kárník Josef, Navrátil Martin,: Železniční trať Praha-Drážďany na starých pohlednicích

 

 

 

Ks:

 

 

 

 

© 2000 - 2021 Jasminka.cz