Jančík Drahomír: Pivo, zbraně i tvarůžky - Podnikatelé meziválečného Československa ve víru
Doporučená cena: 400,- Kč
Naše cena: 340,- Kč
(sleva 15 % - ušetříte 60 Kč)
Autor: Jančík Drahomír
Druh vazby: Knihy - vázané
Počet stran: 368
Rozměr: 164 x 238 mm
Vydáno: 2014-12-05
Stav: Skladem v externím skladu
Datum odeslání: Do týdne
ISBN: 978-80-7345-422-7
EAN: 9788073454227
Nakladatelství: Maxdorf s.r.o.
Sdílejte na Facebooku
Nepřehlédnutelný podíl na tvorbě hospodářského, sociálního a kulturního prostředí meziválečného Československa měli podnikatelé a manažeři třímající otěže průmyslových podniků, a právě těm je věnována i publikace „Pivo, zbraně i tvarůžky“. Vypráví životní příběhy takřka dvou desítek osobností z řad prvorepublikového podnikového managementu, které vyjadřují širokou, ba nepřebernou pestrost podnikatelských aktivit na československém území. Ne všichni byli úspěšní, ale většina z těch, o kterých publikace pojednává, dosáhla, mimo jiné díky nebývalému osobnímu nasazení, invenci a houževnatosti, pozoruhodných výsledků a prosadila své firmy na širším evropském, ba i světovém trhu. Původ a sociální zázemí vybraných osobností, především však podnikatelská kariéra – úspěchy i selhání v kontextu proměn podnikatelských strategií – a v neposlední i vývojový „přeliv“ do značně odlišných podmínek řízeného hospodářství za nacistické okupace a po válce do nastupující éry socialismu, jsou dokladem nejen dynamičnosti, nýbrž, a to především, mnohotvárnosti podnikatelského prostředí.
5 počet hodnocení: 1
Renata Petříčková - 5/5
Této knize lze vytknout snad jen to, že je psána příliš složitě pro běžného čtenáře. Ale komu je toto téma blízké a je jeho vášní, ten jistě tento nedostatek brzy zhodnotí jako obrovskou výhodu. Je to spíše učebnice a nejde ji přečíst na jede zátah. Složité, ale velmi precizní téma. Podněcuje k vlastním myšlenkám ohledně toho, jak podnikatelé ovlivňují politiku a naopak. A jaké je vlastně tajemství úspěšného podnikatele.