Jasminka.cz - internetové knihkupectví Položek v košíku položek v košíku 0 0
Vyhledávání:

Hlavní stránka > Mediokracie



kolektiv autorů: Mediokracie


kolektiv autorů: Mediokracie Doporučená cena: 149,- Kč
Naše cena: 134,- Kč
(sleva 10 % - ušetříte 15 Kč)

Autor: kolektiv autorů
Druh vazby: Knihy - paperback
Počet stran: 80
Rozměr: 148 x 210 mm
Vydáno: 2015-01-01
Stav: Skladem v externím skladu
Datum odeslání: Do týdne

ISBN: 978-80-87957-00-4
EAN: 9788087957004
Nakladatelství: Nakladatelství ČAS s.r.o.
Sdílejte na Facebooku


Mediokracie je pojem skloňovaný po řadu uplynulých let v různých kontextech. Zpravidla se jím míní skutečnost, že hromadné sdělovací prostředky neboli masmédia mají významný vliv na společenské dění, který občas přerůstá nejen v ambici, ale – za jistých okolností i schopnost formovat či deformovat události na politické scéně. Jako by média vskutku měla „moc“. Většina těch, kdo se na margo „médiokracie“ vyjadřují, se ale shoduje na tom, že se slovem „moc“ musíme v této souvislosti zacházet s krajní opatrností. Nejenže média nejsou obdařena objektivním mandátem jako z demokratických procedur vzešlé moci zákonodárné, exekutivní a soudní, média jsou jen profesním působištěm. Ještě důležitější aspekt je skryt ve faktu, že média jsou často půdorysem pro realizaci partikulárních zájmů určitých sil na politické či ekonomické šachovnici. Média pak jsou mnohdy výslednicí působení těchto zájmů, a to je na hony vzdaluje jakékoli aspiraci být objektivním zrcadlem, natož měřítkem událostí. Nicméně není sporu, že média užívají ve společnosti výsadní postavení, a protože nejsou vedena exaktními pravidly a jedním z dominantních vlastností médií je jejich subjektivita, navázaná právě na zmíněné zájmy „za“ médii, je třeba o to více opatrně sledovat, aby vliv médií nepřerostl ve skutečnou, byť jen symbolickou moc médií – v mediokracii, tedy stav, kdy média předurčují události a kastují hodnoty, nikoli aby je jen ve snaze o maximální nestrannost zobrazovala a zachycovala. Nad fenoménem vlivu médií a pojmem mediokracie se zamyslelo několik osobností z různých oborů – od novináře přes sociologa, politologa, filosofa, právníka po filmového režiséra. Spektrum jejich názorů je pestré jak co do úhlu pohledu, tak co do vyjadřovací formy. Skládá mozaiku, jejímž výsledkem není jednoznačná odpověď, nýbrž velmi diverzifikovaný soubor otázek. Možná i zde platí Lessingův bonmot: „Hledání pravdy je cennější než pravda sama“. Posuďte sami. Seznam autorů: Miloslav Bednář, Jiří Bystřický, Helena Chaloupková, Ladislav Jakl, Jiří Svoboda, Zdeněk Zbořil, Petr Žantovský.

 

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnotit
Hodnocení knihy

Počet hvězdiček

Jméno:
Hodnocení:
Zrušit


Nabízené knihy od stejného autora(autorky):
kolektiv autorů: !Nos vemos! 2 (A2) – Libro del alumno + MP3 online
kolektiv autorů: 100 pokladů naší planety: hrady a zámky
kolektiv autorů: 100 pokladů naší planety: Města
kolektiv autorů: 1000 slov a obrázků
kolektiv autorů: 1000 slov – Příroda
kolektiv autorů: 112 věcí, které byste měli stihnout před smrtí
kolektiv autorů: 1: 70T(125)-Vysokomýtsko, Skutečsko (cyklomapa)
kolektiv autorů: 1: 70T(126)-Svitavsko, Ústeckoorlicko (cyklomapa)
kolektiv autorů: 25 let české transformace
kolektiv autorů: 300 sudoku do kapsy
kolektiv autorů: 305 zajímavých zapojení - 2.díl
kolektiv autorů: 333 památných míst České republiky
kolektiv autorů: 444 historických měst a městeček České republiky
kolektiv autorů: 50 báječných experimentů
kolektiv autorů: 50 experimentů na doma i na chatu
kolektiv autorů: 50 věcí, které jsem ti měla říct - Rady do života
kolektiv autorů: A2 Key 2 Student´s Book without Answers
kolektiv autorů: Aargh! 13 - komiksový sborník
kolektiv autorů: Aargh! 19 - komiksový sborník
kolektiv autorů: Aargh! 20 - komiksový sborník


© 2000 - 2022 Jasminka.cz