Jasminka.cz - internetové knihkupectví Položek v košíku položek v košíku 0 0
Vyhledávání:

Hlavní stránka > AERO 80 Letouny Heinkel v československém letectvu



Irra Miroslav: AERO 80 Letouny Heinkel v československém letectvu


Irra Miroslav: AERO 80 Letouny Heinkel v československém letectvu Doporučená cena: 142,- Kč
Naše cena: 121,- Kč
(sleva 15 % - ušetříte 21 Kč)

Autor: Irra Miroslav
Druh vazby: Knihy - paperback
Počet stran: 52
Rozměr: 211 x 297 mm
Vydáno: 2021-07-15
Stav: Skladem v externím skladu
Datum odeslání: Do týdne

ISBN: 978-80-7648-039-1
EAN: 9788076480391
Nakladatelství: Jakab Publishing s.r.o.
Sdílejte na Facebooku


Čs. letectvo po válce evidovalo tři produkty firmy Heinkel – He 72, He 111 a He 219, v případě He 111 a He 219 v počtu pouze několika kusů, počet He 72 přesáhl desítku. Všechny naše He 72 byly v majetku čs. vojenské správy, avšak byly zapůjčeny aeroklubům. Aerokluby je používaly především ke vlekání větroňů a v této roli si vysloužily uznání i značnou popularitu. O letouny He 111 neměla čs. vojenská správa v prvních poválečných letech zájem. Iniciativa k jejich využití však vzešla od VLÚ Letňany. Tato instituce se po válce zabývala řešením desítek výzkumných, zkušebních a výrobních úkolů, mezi nimiž byly zkoušky „raketového dálkově řízeného leteckého torpéda“, tedy řízené letounové střely Henschel Hs 293A, zkouškami trofejních proudových motorů BMW 003 a Jumo 004, zkouškami bombardovací výstroje a zkušebním bombardováním, mj. též zkouškami řízené pumy PC 1400Fx Fritz X. K tomu bylo nutno mít vhodný letoun. Dva stroje byly získány z Bulharska, třetí stroj pocházející z válečné kořisti byl až ve dnech 26.-28.4.1950 převzat vojenskou správou po revizi v závodě Rudý Letov. Dva letouny byly v LVÚ využívány v letech 1948-49 k různým zkouškám, jeden byl upraven pro letové zkoušky proudových motorů Jumo 004 a BMW 003. V r. 1950 byl jeden (možná dva?) He 111 upraven pro letecké snímkování a předán Fotoletecké skupině, kde dolétal v r. 1957. Prokazatelně dva stroje byly v letech 1952 – 1953 používány k vlekání vlečných terčů pro střelby stíhacích S-102. Oba byly zrušeny během let 1953-1954. Zájem o He 219 projevilo MNO až v r. 1948, kdy oznámilo továrně Rudý Letov zámysl objednat opravu dvou kusů z materiálu nacházejícího se v Chebu. Rudý Letov zahájil kompletaci dvou letounů, první byl byl zalétnut 25.2.1950, na druhém letounu, který měl být přizpůsoben pro montáž proudového motoru, se v té době stále pracovalo. Snahy o jejich využití byly vcelku bezvýsledné, oba byly zrušeny asi někdy na počátku roku 1953.

 

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnotit
Hodnocení knihy

Počet hvězdiček

Jméno:
Hodnocení:
Zrušit


Nabízené knihy od stejného autora(autorky):
Irra Miroslav: AERO 102 UTI MiG-15 v čs. vojenském letectvu
Irra Miroslav: AERO 108 První, stíhací, zvolenský 1944-1950
Irra Miroslav: AERO 78 MiG-21U/US/UM 2.díl
Irra Miroslav: AERO 86 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 2. díl
Irra Miroslav: AERO 88 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 3. díl
Irra Miroslav: AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část
Irra Miroslav: AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část
Irra Miroslav: AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část
Irra Miroslav: AERO 97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 2. díl
Irra Miroslav: Aero C-4/104 v československém letectvu
Irra Miroslav: AEROspeciál 16 Akce 104-105 Československé letecké mise v Egyptě a Sýrii v
Irra Miroslav: Dakota a Líčko - Douglas C-47 a Lisunov Li-2 v československém vojenském le
Irra Miroslav: Focke-Achgelis Fa 223
Irra Miroslav: Letecká vojenská akademie Hradec Králové 1945-1951
Irra Miroslav: MiG-17 Sedmnáctka / The Seventeen
Irra Miroslav: MiG-19 v Československém vojenském letectvu
Irra Miroslav: MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 4. díl
Irra Miroslav: Spitfajr - Supermarine Spitfire L.F.Mk. IXE v československém letectvu
Irra Miroslav: Výzbroj československého vojenského letectva 1945-1950 - 1. díl
Irra Miroslav: Výzbroj československého vojenského letectva 1945-1950 - 2.díl



© 2000 - 2024 Jasminka.cz